مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23314 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

در زمينه تحقيق و شناخت باريك بينانه ء در ازدواج چگونه مي توان عمل كرد؟
دانشجوي عزيز تحقيق در زمينه ازدواج كاري بسيار پسنديده، معقول و درستي است چه اينكه انتخاب شريك زندگي كار كوچكي نيست و بايد با تحقيق صحيح و شناخت و در عين حال توكل به خداوند متعال انسان همسر آينده خود را انتخاب كنيد به نظر مي رسد راه صحيح انتخاب حتماً نبايد به صورت مستقيم باشد چه اينكه در بسياري از موارد نمي تواند به صورت مستقيم به همه جنبه هاي فرد مورد نظر توجه كرد و چه بسا انسان تحت تأثير احساسات و مسائل ظاهري قرار بگيرد و از مسائل مهم غفلت كند لذا بهترين راه تحقيق به صورت غير مستقيم و سنتي است يعني از طريق خانواده اگر شما خواهر يا مادر، خاله يا عمه با تجربه اي داريد مي توانيد از طريق آنها فرد مورد نظر را شناسائي كنيد تا آنها از نزديك ويژگي هاي مورد نظر شما را بررسي كنند - خود شما نيز، اگر فرد مورد نظرتان برادر دارد مي توانيد از طريق شناخت برادر او تا حدودي پي به ويژگي هاي شخصيتي او ببريد چه اينكه آنها محصول يك خانواده هستند و از نظر شخصيتي شباهت هاي زيادي با هم دارند. نكته ديگري كه در انتخاب همسر مناسب بايد مورد توجه قرار دهيد خانواده است يعني شما مجموعه خانواده را بايد ببينيد چگونه هستند آيا خانواده خوش سابقه، داراي شخصيت اجتماعي و فرهنگي مناسب هستند يا نه، بعد از تحقيقات اوليه و كارهاي مقدماتي، خود شما نيز از نزديك بايد فرد مورد نظر را ببينيد و در صورت توافق خانواده با او صحبت كنيد، در ضمن بعد از خواستگاري و قبل از عقد حتماً مشاوره ژنتيك و خانواده و ازدواج انجام دهيد تا از سلامتي او مطمئن شويد. نكته ديگري كه توجه به آن خيلي لازم است، اين است كه در عين تحقيقات لازم، سعي كنيد خيلي وسواس به خرج ندهيد چه اينكه نمي توان صد در صد به همه ويژگي هاي جسمي، روحي، اخلاقي و شخصيتي افراد پي برد و شناخت صحيح و نسبي كافي است بعد از تحقيقات اگر فرد را مناسب ديديد با توكل به خداوند متعالي و توسل به ائمه معصومين(ع) اقدام نمائيد. انشاء الله به مطلوب خود خواهيد رسيد. در ضمن خيلي ايده آلي فكر نكنيد كه ممكن است به نتيجه نرسيد. زيرا هيچ انسان بي نقص و عيبي نمي تواند پيدا كرد همه افراد كم و بيش جنبه هاي مثبت و منفي دارند خود شما نيز از اين قاعده مستثنا نيستيد بنابراين در امر ازدواج ضمن اينكه بايد حساسيت نشان داد ولي از افراط و زياده روي و وسواس خودداري كنيد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.